ما الجديد

اهلا بيك فى EGYMD FORUMS

فـ EgyMD هتلاقى كل اللى ممكن تحتاجه لدراستك وتميزك فى كلية الطب و كمان بعد تخرجك ... مستنى ايه !؟

عندك سؤال او طلب!؟

لو عندك اى سؤال او طلب تقدر تضيفه وهتلاقى المساعدة

شارك معانا و جمع ال coins

و هتكسب جوايز كتير و كمان تقدر تحولها لفلوس تستفاد منها في دراستك

اتصل بنا

لو محتاج تتواصل مع فريق عمل EgyMD لاى استفسار او طلب او اقتراح

تمت الاجابة تخصص chest

basma hisham

Coins
54
Status
طبيب امتياز
الجامعة
المنوفية
ممكن حد يقولي مميزات وعيوب تخصص chest بالنسبه للفيميل تقدير عام ج ج وباطنه ج ج ....ايه الافضل chest ولا ENT ??

سحر سالم

Coins
63
Status
اخصائى
الجامعة
القصر العينى
في الحقيقة تخصص Chest مش واضح بالنسبة لي هل تقصدي Cardiothoracic surgery او Respiratory medicine و اعتقد انك تقصدي Respiratory medicine طبعا ده تخصص جميل و كمان ENT و جميعهم مطلوبين بس الي يحدد مين فيهم الأفضل لك هو انت :) علي حسب ميولك و حبك للتخصص و كمان من الناحية الكلينيكية .... بالتوفيق

basma hisham

Coins
54
Status
طبيب امتياز
الجامعة
المنوفية
في الحقيقة تخصص Chest مش واضح بالنسبة لي هل تقصدي Cardiothoracic surgery او Respiratory medicine و اعتقد انك تقصدي Respiratory medicine طبعا ده تخصص جميل و كمان ENT و جميعهم مطلوبين بس الي يحدد مين فيهم الأفضل لك هو انت :) علي حسب ميولك و حبك للتخصص و كمان من الناحية الكلينيكية .... بالتوفيق
طب حضرتك تعرفي نظام respiratory medicine في الزماله ايه ..تحضير من الاول ..ولا فيه سنتين باطنه عامه ؟

سحر سالم

Coins
63
Status
اخصائى
الجامعة
القصر العينى
شكرا يا دكتوره ..هو انا فعلا اقصد respiratory medicine ..
لأسف انا ماقدرش افيدك لو بتسألي عن الزمالة المصرية بس انا اقدر افيدك لو بتقصدي الزمالة البريطانية MRCP

Israa M Ali

Moderator
طاقم الإدارة
Team Member
Coins
555
Status
طالب
الجامعة
الأزهر
(y)

أعلى