تمت الاجابة تخصص chest

basma hisham

ممكن حد يقولي مميزات وعيوب تخصص chest بالنسبه للفيميل تقدير عام ج ج وباطنه ج ج ....ايه الافضل chest ولا ENT ??

قد يهمك ايضاً !

سحر سالم

في الحقيقة تخصص Chest مش واضح بالنسبة لي هل تقصدي Cardiothoracic surgery او Respiratory medicine و اعتقد انك تقصدي Respiratory medicine طبعا ده تخصص جميل و كمان ENT و جميعهم مطلوبين بس الي يحدد مين فيهم الأفضل لك هو انت :) علي حسب ميولك و حبك للتخصص و كمان من الناحية الكلينيكية .... بالتوفيق

basma hisham

في الحقيقة تخصص Chest مش واضح بالنسبة لي هل تقصدي Cardiothoracic surgery او Respiratory medicine و اعتقد انك تقصدي Respiratory medicine طبعا ده تخصص جميل و كمان ENT و جميعهم مطلوبين بس الي يحدد مين فيهم الأفضل لك هو انت :) علي حسب ميولك و حبك للتخصص و كمان من الناحية الكلينيكية .... بالتوفيق
طب حضرتك تعرفي نظام respiratory medicine في الزماله ايه ..تحضير من الاول ..ولا فيه سنتين باطنه عامه ؟

Israa M Ali

Moderator
طاقم الإدارة
Team Member
(y)

أعلى