تمت الاجابة المعادلة البريطانية

Manaraboud

لو نجحت في اول جزئين من المعادلة هل ده بيعادل درجة الماجيستير و هل ينفع كطالبة اني امتحن اي جزء منهم دلوقتي ؟؟

قد يهمك ايضاً !

MaHmOuD MyStErO

Administrator
طاقم الإدارة
Team Member
السلام عليكم

اهلا يا دكتورة،،،
حضرتك ممكن تبداي تذاكرى للمعادلة البريطانية ف اي وقت تحبيه لكن للاسف حضرتك مش هتقدرى تدخلي الامتحانات الا بعد سنة الامتياز....

المعادلة البريطانية هدفها الاول و الاخير هو السفر تماما للعمل و المعيشة خارج مصر
لانها معترف بها في عدد كبير من الدول العربية وشهادة قوية ليها اولوية

تفاصيل اكتر هتلاقيها هنا
المعادلة البريطانية (الشروط والمميزات،نظام وتكلفة الامتحانات)

بالتوفيق

Diaa masaod

لو نجحت في اول جزئين من المعادلة هل ده بيعادل درجة الماجيستير و هل ينفع كطالبة اني امتحن اي جزء منهم دلوقتي ؟؟
السلام عليكم

اهلا يا دكتورة،،،
حضرتك ممكن تبداي تذاكرى للمعادلة البريطانية ف اي وقت تحبيه لكن للاسف حضرتك مش هتقدرى تدخلي الامتحانات الا بعد سنة الامتياز....

المعادلة البريطانية هدفها الاول و الاخير هو السفر تماما للعمل و المعيشة خارج مصر
لانها معترف بها في عدد كبير من الدول العربية وشهادة قوية ليها اولوية

تفاصيل اكتر هتلاقيها هنا
المعادلة البريطانية (الشروط والمميزات،نظام وتكلفة الامتحانات)

بالتوفيق
لو سمحت يا دكتور انا طالب سوري و السنة الاخيرة عنا هي السنة السادسة تدريب سريري في المشافي فقط هل هي سنة الامتياز ؟ وهل يمكنني ان اقدم على الامتحان اة يجب اجتيازها و التخرج اولا ؟ شكرا لك .

MaHmOuD MyStErO

Administrator
طاقم الإدارة
Team Member
لو سمحت يا دكتور انا طالب سوري و السنة الاخيرة عنا هي السنة السادسة تدريب سريري في المشافي فقط هل هي سنة الامتياز ؟ وهل يمكنني ان اقدم على الامتحان اة يجب اجتيازها و التخرج اولا ؟ شكرا لك .
السلام عليكم
اهلا بحضرتك

اهم حاجة سنة التدريب ايا كانت مسماها
وللاسف من شروط دخول امتحانات المعادلة البريطانية هي وجود شهادة التخرج و شهادة الامتياز
يعني لو حابب تبدا تحضر نفسك وتذاكر يبقي كوبس جدا
لحين التقديم علي الامتحانات ان شاء الله

بالتوفيق

Diaa masaod

السلام عليكم
اهلا بحضرتك

اهم حاجة سنة التدريب ايا كانت مسماها
وللاسف من شروط دخول امتحانات المعادلة البريطانية هي وجود شهادة التخرج و شهادة الامتياز
يعني لو حابب تبدا تحضر نفسك وتذاكر يبقي كوبس جدا
لحين التقديم علي الامتحانات ان شاء الله

بالتوفيق
شكرا جزيلا

khaled sh

يعطيك العافية...لو سمحت هل بعد plab2 في سنة تحت المراقبة؟؟ انا خريج عين شمس؟؟ وهل بتكون مدفوعة ولا عالنفقة الشخصية وشكرا

MaHmOuD MyStErO

Administrator
طاقم الإدارة
Team Member

Dr.dawaya

لو سمحت يا دكتور كنت سمعت ان لدخول الجزء الثاني من امتحان المعادلة، لازم ناخد كورس هناك في بريطانيا.. ممكن تفاصيل اكتر و ايه افضل طريقة ان الواحد يخلص الجزء الثاني و يعمل مقابلة الحصول على ID بحيث انه ميحتاجش يسافر مرات كتير

أعلى